caajsaac

Alla inlägg under november 2015

Av Cajsa Carlsson - 29 november 2015 20:03

Hej 

Ja som jag ska i något inlägg så tänker jag lägga upp ett inlägg varje söndag alltså varje advent och sen på julafton så skriver jag något litet. Jag hade tänkt såhär att någon gång i veckan så göt jag något jul relaterar så att man kommer i julstämning. Men nu hade jag bara tänkt att göra en liten tag som heter Jul tag jag tyvker vi sätter igång


1, Favorit julfilm? Har många som t.ex Love actually.A christmas carol och grinchen julen är stulen


2, Favorit julfärg? Röd och grön


3, Är du uppklädd på julafton eller har du mys kläder? Uppklädd


4, Om du fick köpa en sak till dig själv vad skulle de vara? En kamera tror jag 


5, Öppnar du julklapparna på morgonen eller på kvällen? Öppnar en dagen innan och sen resten på julafton

förmiddagen


6, Har du byggt något pepparkaks hus i år? Nej har inte gjort det ännu


7, Vad ska du göra på jullovet? Jag vet inte men ska nog upp till Göteborg någon dag, sen ska jag nog bara vara hemma, sen ska jag nog träffa några och såklart så ska jag fira jul med mina nära och kära'


8, Favorit juldoft? När man kokar kola, pepparkakor och mycket mer


9, Favorit nagellack? Vanligt rött


10, vad måste finnas på julbordet? Julskinka och köttbullar


11, Vad önskar du dig mest av allt? Vad jag önskar mig överlag är att min mormor ska komma tillbaka och att skolan ska bli bättre men sen önskar jag mig en kamera 


12, Vart ska du fira jul? Jag ska fira jul hemma och sen hos min farmor och farfar 


Hoppas ni gillar den här jultagen och att jag lägger upp ett inlägg nu varje advent så hör vi 

LOVE YOU GUYS <3   

Av Cajsa Carlsson - 19 november 2015 20:57

Hej
För ett tag sedan så var jag och min syrra och kollade på Pan som är hur Peter Pan blir till kan jag säga eller hur alla karakterärna är innan filmen Peter Pan då (vad rörligt det här blev)
Jag tyckte filmen var sjukt bra och den fall mig i smaken jätte mycket. Det handlade då om Peter och hur han kom till "neverland" landet ingenstans. Peter och kapten krok var faktiskt inte fiender innan men man fick aldrig veta vad som hände utan de blev bara fiender. Filmen var väldigt barnvänlig och man förstod väldigt mycket i den. Filmen passar alla åldrar eftersom det är en familje film. Jag tycker verkligen att ni ska se filmen för jag tror och hoppas verkligen att ni kommer tycka som jag om ni gilla lite komedi men mycket äventyr och fantasy. Så jag ger faktiskt filmen 5 av 5 stjärnor
Tänker göra mer såna här inlägg framöver då jag kollar mycket på film och bio runt hösten och vintern. Ses i nästa inlägg
LOVE YOU GUYS <3
(P.s kapten krok är ganska snygg i den här filmen hihi)

Av Cajsa Carlsson - 17 november 2015 19:10

Hej 

Ja jag ska säga det rakt ut, jag mår piss ibland och jag har verkligen inte tid med saker och ting som jag verkligen gillar att göra för att jag är svag och orkeslös. Alla har det inte lätt, vissa har det svårt och jag orkar inte med massa skit ibland. Som tillexempel skolan där är jättemycket press nu med alla muntliga nationella och prov så man lägger ner all sin energi på det i skolan och hemma och sen ska man upp tidigt dagen efter så man har  ingen ork i kroppen det tar mycket energi om ni förstår. Sen finns det massa saker som rör kompisar och massa annat, visst har bra vänner och vissa kan vara lite mindre bra. Jag har blivit lämnad av alla de jag älskar så jag har svårt att lita på folk som försöker komma in i mitt liv och när jag väl litar på de så sätter de en kniv i ryggen på mig den känslan vill jag inte känna mer för jag har så mycket kärlek jag vill ge till folk men den kärleken kommer inte ut för det kommer bara ut massa hat eftersom jag får hat så då ger jag massa hat för så är min kropp och tankar uppbyggda och det vill jag inte att det ska komma ut på det sättet till de jag verkligen gillar om ni förstår vad jag menar. När jag väl är i skolan och mår på topp så ler jag med hela kroppen men när jag får något som är lite opassande så tar det lång tid för mig att smälta det den personen sa till mig. Det är likadant med mina känslor som tillexempel glad, arg, ledsen med mera, jag kan vara glad ena sekunden men den andra kan jag vara jätte arg och det beror på att jag är i den åldern men det är också för att folk proviserar mig så sjukt mycket till att jag ska bli arg och då blir jag verkligen arg. Jag tänker mig såhär att alla personer är inte lika och det ska man inte dömma personerna/personen för det är liksom den personens egna liv och den väljer. Det här med att folk kastar ut sig kränkande ord till de som är lite större eller de som är mindre kan bara sluta med de för det är inte den pesonens kropp den hakar på och tänk hur sårad den personen blir när han/hon får sånt, det är inte så kul för jag har varit med om det. Så om ni gör så att någon mår dåligt eller ser att någon inte är toppen glad, säg ett hej hur mår du för det kan göra personens dag. Det här var mina känslor och lite blandat men jag hoppas att ni förstår lite hur jag mår och sånt. Jag hoppas även att ni gillar sånna här typer av inlägg för det gör jag och där med kommer det blir mer sånt här.

LOVE YOU GUYS <3    

Av Cajsa Carlsson - 15 november 2015 22:05

Hej
Ja som ni läser i titeln så ska jag dela med mig av mina tanker om denna blogg
Har varit lite upp och ner om jag ska sluta blogga eller om jag ska fortsätta men jag har bestämt mig att jag ska fortsätta men det är många som har väldigt mycket krav på mig om denna blogg så då får ni inte hata om jag inte lägger upp så mycket men ska försöka som jag alltid säger.
Ja och sen så är det snart jul och förra året så "gjorde" jag en kalender för varje dag men det gick inte så bra, så jag har tänkt ut nu att jag kan göra ett inlägg varje söndag alltså varje advent så blir det inte så mycket för mig. Då hade jag tänkt typ diy, recept och lite annat smått och gott.
Detta inlägg blev lite lustigt men jag får se om jag gör något mer i veckan men det tror jag
LOVE YOU GUYS <3

Presentation


Hej, mitt namn är Cajsa Carlsson och är 15 år och jag går i 9a i örnaskolan. Mina intressen är att sjunga,bågskytte och att leka med min hund Otto.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards